Klasik Arap şiirinin tek vezin ve tek kafiye kuralına bağlı kalan ihya ekolü, Arap şiirini
canlandırmıştır. Avrupa’daki edebî ekollerden etkilenen şairler, klasik temaları kendi edebî
şahsiyetlerini de ortaya koyarak yeniden işlemişlerdir. Yaşadıkları zaman ve coğrafyanın
gerçeklerinden kopmadan şiire toplumun ilgisini çeken yeni temalar eklemişlerdir.
Kapsamlı bir araştırma yapan Ömer Şahin, Modern Arap Edebiyatında İhya Ekolü adlı kitabında
Arap şiirinin geçirdiği biçim ve içerik değişimlerini, bunların şairlerin eserlerine yansımasını,
öne çıkan şair ve şiirleri göz önüne alarak ortaya koyuyor. Ekolün öncü şairi Mahmud Sami elBârûdî, ekolü geliştiren şairlerden İsmail Sabri ve Ahmed Şevkî, yine önde gelen şairlerden Hafız
İbrahim ve Ahmed Muharrem incelemenin merkezini oluşturuyor. Bu şairler Batı edebî akımlarından
klasisizmden gerçekçiliği, romantizmden duyguyu, realizmden halkın sorunlarını, mekân ve çevre
tasvirini, empresyonizmden görülebilenlerin insandaki psikolojik etkisini ve sembolizmden nesnenin